Control food and you control the people

Selected performances
Stork Migrations Control food and you control the people The Moor May Go* Genealogies Ritournelle Compulsion-Attaque Dawdle A Space Made For Giants Eier haben Odem She's all dressed up for peace Cabine
Exhibitions
Reel crusoe Aus den Trümmern des Paradieses Exhibition: Forschungswerkstatt - Kolonialgeschichte in Tempelhof und Schöneberg In Arcadia: How Soldiers Become Mermaids Trümmerberg Kilimanjaro
Projects
Hommage to Diane Torr Squat Monument Heraud-Baumann Reflektor Forum theatre in prison: “zukunftsmusik” Shifts- Investigating Scores Dealing With Normative Gaze In Performance Art
Paintings
Portrait of Bárbara Santos for her book Sans Titre, 2020 Spring Champs Père et Fils / Father and Son Sans Titre, 2021 Au dessus, 2019

– Control Food and You Control the People –
 Artistwalk within the frame of KGB artweek at Galerie Wedding – Raum für zeitgenössische Kunst

Control food and you control the people (1) the guiding theme of the tour that takes place around the German pharmaceutical company Bayer in Berlin-Wedding. Combining artistic intervention and performative action, artist Anaïs Héraud-Louisadat, guides through the neighborhood that is currently marked by political and artistic decolonisation struggles. Relating back to the controversial and recent merging of Bayer with the multinational seed company Monsanto to become one of the biggest agricultural companies in the world, it is the aim to look critically at and to question new modes of colonialism and exploitation from an artistic point of view.
With kind support of the Senate Department for Culture and Europe and funds of the Municipal Galleries Berlin.

Control Food and You Control the People (1) ist das Leitmotiv des Rundgangs, der um das deutsche Pharmaunternehmen Bayer in Berlin-Wedding stattfindet. Aus einer Kombination von künstlerischen Interventionen und performativen Aktionen führt Künstlerin Anaïs Héraud-Louisadat durch das Stadtviertel, das aktuell von politischen und künstlerischen Dekolonialisierungskämpfen geprägt ist. In Bezug auf die umstrittene und kürzlich erfolgte Fusionierung Bayers mit dem multinationalen Saatgutkonzern Monsanto zu einem der größten Agrarunternehmen der Welt, geht es darum, auf künstlerische Weise neue Formen des Kolonialismus und der Ausbeutung kritisch zu beleuchten und zu hinterfragen.
Mit freundlicher Unterstützung der Senatsverwaltung für Kultur und Europa und des Ausstellungsfond für Kommunale Galerien.

(1) »Control oil and you control nations; control food and you control the people« – Henry Kissinger, 1970.

with
date

 im Rahmen der KGB Kunstwoche in der Galerie Wedding – Raum für zeitgenössische Kunst

Photo credits:Xiao Yu

↑ Top